Zákazníci se na prodejně často ptají, jakou zvolit alternativu k dražšímu Garminu, takže jsem se rozhodl osobně otestovat levnější radar na kolo od Magene.
Jako uživatel radaru Garmin Varia mě už delší dobu zajímalo, jak si stojí alternativní radary na kolo, které se poslední dobou objevují v nabídce. Vybral jsem si Magene L508, protože svým designem i zpracováním nejvíce připomíná právě Varii, a navíc působí velmi solidně po stránce dílenské kvality.
Jako první mě zajímalo, jak funguje mobilní aplikace Magene Utility, která slouží pro zobrazení radarových upozornění a správu zařízení. Aplikace nabízí přehledný displej s indikací aut za vámi, ale bohužel nefunguje na pozadí telefonu. To znamená, že musí být neustále otevřená na obrazovce, jinak vás na přibližující se vozidla neupozorní.
U Garminu je to jinak. Tam stačí radar spárovat s aplikací Varia App, telefon můžete uspat, a upozornění (pípnutí či vibrace) přicházejí i s telefonem v kapse. U Magene tohle zatím chybí, což je podle mě velká škoda.
Na druhou stranu musím ocenit, že v aplikaci Utility lze detailně nastavit světelné funkce. A to od intenzity svícení, přes rychlost blikání, až po různé světelné režimy podle situace. To je velmi praktické, pokud chcete přizpůsobit radar dennímu nebo nočnímu provozu.
Druhá věc, která mě zajímala, bylo chování radaru při připojení k hodinkám - konkrétně jsem testoval se svými Garmin Fenix 7X. Spárování proběhlo bez problémů. Zkouška proběhla na rušné městské ulici. Čekal jsem, že mě bude radar upozorňovat i v režimu hodinek, bez nutnosti spuštěné aktivity, stejně jako Varia. Bohužel, Magene L508 upozorňuje pouze při aktivní aktivitě (např. „Cyklistika“). Jakmile aktivitu ukončíte, radar na hodinkách sice zůstane připojený, ale už vás na auta neupozorňuje.
Pro běžné jízdy po městě to ale problém není. Mám na hodinkách aktivitu „Cyklodojíždění“, takže při cestách do práce, na úřad nebo k lékaři mám přehled o provozu i s vibracemi a zvukem.
Funkci Smart Light používám už delší dobu s radarem Garmin Varia, takže mě velmi překvapilo, že funguje i s Magene L508. Radar díky ní při přiblížení auta automaticky rozbliká zadní světlo, čímž na sebe jezdec ještě více upozorní a zároveň šetří baterii.
Podle mých měření se výdrž prodloužila až o dvojnásobek oproti běžnému použití.
V aplikaci lze také nastavit, že se světlo automaticky rozbliká po západu slunce, a to funguje bezchybně. Skvělý bonus, který jsem u Magene nečekal.
Co se týče samotné detekce, radar reaguje rychle a spolehlivě. Upozornění přichází s dostatečným předstihem a aplikace i hodinky ukazují jasnou grafiku s polohou vozidel.
Malé mínus vidím v situaci, kdy jedete v koloně, a za vámi zůstává jedno auto delší dobu. Tehdy radar občas přestane vozidlo zobrazovat. Není to nic zásadního, ale u Garminu se to děje méně často.
Celkově je ale reakce výborná a Magene se chová přesně tak, jak bych od cyklistického radaru očekával.
Radar na kolo Magene L508 mě příjemně překvapil. Nabízí kvalitní zpracování, solidní funkce a dobré chování v provozu za zlomek ceny Garminu Varia. Pro cyklisty, kteří už mají cyklopočítač nebo hodinky Garmin, dává Magene velký smysl.
Pokud ale chcete používat radar pouze s telefonem v kapse, zůstává Garmin Varia díky aplikaci běžící na pozadí o krok napřed.
Výhody |
Nevýhody |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Koloshop Fest 2022 Obnovená akce Koloshop Fest 2022 je za námi. Rádi bychom se o fakta i dojmy podělili se všemi, kdo byli součástí, ať už jako pořadatelé, účinkující nebo návštěvníci. Myšlenka…
Když se kolem mě začaly šířit myšlenky o tom, že se Krušnoton opět vrací, byl jsem opravdu napjatý, jak to bude vypadat. Krušnoton jsem nikdy předtím nejel, neboť v době, kdy se jezdil, jsem o…
V posledních článcích Laďka popisovala dojmy ze závodů - Gravel Blinduro 2019 a MTB v Krušných horách. O prvním červencovém víkendu se konal tradiční Hopman triatlon. Jeden z pěti závodů, které…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:00 hod.
Odpovíme do 24 hodin