Pro GT se chodí do Koloshopu! Ptáte se proč?

Je to jednoduché. Kromě široké nabídky aktuálních i předváděcích kol za super ceny s možností pohodlného online nákupu se zázemím dvou kamenných prodejen v Teplicích a Praze nabízíme i Custom program - vybraný stroj Vám pomůžeme doladit dle Vašich představ.

Ahoj, jmenuju se Pavel Veselý a jsem váš GT GURU

Na kole jezdím už celkem dlouho, prošel jsem si různými disciplínami a tak už mám na své kolo poměrně konkrétní požadavky. V Koloshopu jsem již dvanáctým rokem a tak si troufnu říct, že dokážu s úpravou kola pomoci i Vám :-)

Jak se dá doladit třeba takové GT Sensor Carbon Expert, horká novinka letošního podzimu, si nyní ukážeme.

GT kompletně přepracovalo systém zadního odpružení u modelů Sensor a Force. Opouští své vlastní, originální, ale pro mnoho uživatelů trochu složité řešení a přichází s klasickým čtyřčepem pojmenovaným LTS - pamětníci si jistě vybaví takto označený legendární stroj z devadesátých let.

Pro mě osobně je zásadní návrat k 29" kolům, která při zdvihu 130mm dělají ze Sensoru naprosto ideální trailový stroj.

Jelikož jsem ale chtěl kolo i do náročnějšího terénu, tak jsem si jej musel trochu upravit. Nebylo toho ale až tak moc, v sérii je Expert velice rozumně poskládaný.

První co jsem řešil je zdvih vidlice. 

Rock Shox Revelation má shodné vnitřnosti jako její větší brácha Pike a tak stačilo pro zvýšení zdvihu na 150mm vyměnit jen Debon Air Kit. 

Tuto úpravu si u nás můžete domluvit i při koupi samotné vidlice.

Zdvih 130mm na zadním kolem mi v kombinaci s velkými koly bude stačit, jediná úprava tedy byla v nastavení Flip Chipu do pozice LO. To znamená snížení středu a položení hlavového úhlu. Pro ty, kteří preferují nastavení lepší pro výjezdy, může být třeba zase pohodlnější kolo "narovnat" zvednutím středu. 

Další úpravou byla výměna převodníku na klikách Truvativ Descendant s DUB osou. Sériové kulaté provedení převodníku se 32 zuby jsem vyměnil za oválný model s 36 zuby. Když už jsme u klik, doplním ještě, že GT při zjednodušování použilo pro uchycení středu klasický BSA závit

Opět se nás nezdráhejte oslovit nás i při potřebě změnit převodník na samostatně u nás nabízených klikách!

Při výměně brzd ze Sram Level LT na čtyřpístokové Sram Guide jsem velmi ocenil Groove Tube - spodní rámovou trubku s prolisem pro veškeré vedení. Nejen že to dobře vypadá, ale vedení je chráněné a navíc je to velmi praktické při jakémkoliv servisním zásahu.

Samozřejmostí je zde možnost montáže košíku na láhev.

Zapletená kola jsou z našeho Mavic testovacího programu, který můžete při váhání nad novými výplety využít i Vy. Konkrétně zkouším zcela nová kola Mavic Deemax Elite 29 s vnitřní šířkou ráfku 30mm.

Obutí je u mě jasné, nedám dopustit na pláště Maxxis! Konkrétně Shorty 3C WT 2,5 na předním kole a Minion DHF WT 2,5 na kole zadním. 

Kokpit jsem si oblíbil od Truvativ. Řídítka Descendant v šířce 800mm v kombinaci s 50mm Descendant představcem tvoří výborně tuhé kombo. Navíc mám rád i 9 stupňové zahnutí řídítek k sobě.

Super pohodlné jsou i gripy Fabric Silicone Lock On.

No a jak se tedy na GT Sensor jezdí?

Musím se přiznat, že mi Sensor padl hned po prvních šlápnutích do pedálů. Při mé výšce 192cm jsem rád za to, že se ke mě dostala velikost rámu XL. 29" kola výborně jedou a i když je kolo poměrně dlouhé, je s ním terénu velká zábava. 

Měl jsem možnost se Sensorem hned první víkend, kdy se ke mě kolo dostalo, absolvovat poslední díl Enduroserie na Ještědu a po zkušenostech z místních rozbitých trailů mohu s klidným svědomím říct, že v aktuálním nastavení kolo zvládne i takovýto druh ježdění.

Bonusem pak bylo stoupání při táhlých a místy i poměrně prudkých transferech, kde mi kolo pomáhalo smazat mou téměř nulovou přípravu :)

Závěrem pro inspiraci rekapitulace toho, co na mém kole najdete:

Základem je kolo GT Sensor Carbon Expert

 

Zapletená kola Mavic Deemax Elite

 
Publikováno: 15. 10. 2018

Nejčtenější články

×
produkty k porovnání
Porovnat