Cannondale Synapse NEO - čistokrevná silnička s motorem

Jak jsme slíbili, tak činíme. Ve dnech 19. - 22. 7. 2018 se v německém Heidelbergu odehrála s názvem CSG (Cycling Sports Group) Summer Camp, věnovaná představení novinek pro rok 2019. Do portfolia skupiny patří mimo dalších, především značky Cannondale a GT. A to byly také dva hlavní důvody, proč jsme se do Německa vydali. Prohlédnout si, na čem se bude příští rok jezdit.

Spousta novinek, jako třeba zcela nový silniční Cannondale SystemSix, byly představeny veřejnosti ještě před samotným campem. O spoustě novinek jsme jako obchodníci věděli a na campu si je mohli poprvé prohlédnout. A objevily se na místě i modely, o kterých jsme do té doby nevěděli ani my a byly příjemným překvapením. Zmíním třeba Synapse NEO, o kterém budu psát níže.

V době konání akce, bylo ještě kolem 10 modelů pod embargem, ze kterého jsou postupně uvolňovány. Posledním z nich - 31.7.- je právě Cannondale Synapse NEO. O co se jedná? Silniční kolo, postavené na osvědčené geometrii a technologiích silničního stroje Cannondale Synapse, doplněné o 250W motor a 500Wh baterii z dílny BOSCH. Těmito prvky jsou shodně osazeny všechny 4 modely z řady Synapse NEO, které se pak liší pouze další výbavou. Modely 1, 2 a 3 jsou typická silniční kola, model SE - Special Edition, je jak už jsme zvyklí z předchozích let, nalazen více do terénu. Širší ráfky, silnější pláště, převodová sada 1x11, konkrétně Sram Apex.

A teď už subjektivní dojmy. Synapse NEO bylo jedním z kol, které byly v hojném počtu připravené i k testování. Abychom kol zvládli vyzkoušet co nejvíce, na každou vyjížďku jsme vždy brali více různých modelů. Na silniční vyjížďku padla volba na SystemSix v nejvyšším osazení Dura-Ace Di2, označovaným jako nejrychlejší kolo současnosti, které si vybral kolega Michal Trunec, kterého znáte z teplické prodejny a také náš kamarád Ondra, který se k nám na stejném kole připojil. A já, jelikož jsou mojí doménou spíše horská kola a natáčení kilometrů nemám tak v oblibě, zvolil právě Synapse NEO, od kterého jsem sliboval vymazání rozdílu ve formě mezi námi třemi.

Hned nad město se tyčí příjemný 570 n.m. vysoký kopec Königstuhl, na který se jako had táhnou poměrně strmě stoupající serpentýny. Jak jsme se začali blížit ke stoupání, potutleně jsem se začal usmívat pod vousy a palec na tlačítku plus pro regulaci pomoci elektromotoru mě začínal pěkně svrbět. Sotva se úhel silnice změnil, 3x jsem ho rychle stiskl, na info displeji se rozsvítil nápis turbo a bylo jasné, že se s klukama uvidíme až nahoře. Nebo až já budu chtít. Na kole se dá opravdu naprosto konstantně udržovat maximální rychlost daná omezovačem 25km/h. Díky silničním plášťům, tuhému rámu a ráfkům jde kolo velice ochotně za každým šlápnutím a když se k tomu přidá 250W elektrické síly, kolo jede opravdu s lehkostí.

Po cca 5 km stoupání jsme se vyhoupli na vrchol, pokochali se rozhledy a čekal nás stejně dlouhý sjezd do údolí. Tady se ukazuje první drobné úskalí všech elektrokol a to je jejich vyšší hmotnost. Pro lovce maximálních rychlostí je to výhoda, ale pro brzdy, přestože bylo kolo osazeno nejvyšší konfigurací Dura-Ace s chlazenými deskami, to bylo trochu trápení a při dobržďování do zatáček se občas ozvaly nepříjemné zvuky. Berme ale v potaz, že kolo bylo už měsíc v ostrém provozu a každý mu dával opravdu zabrat.

Když jsme si užili sjezdu, začala se silnice podél vody postupně narovnávat a čekalo nás zhruba 25 zcela rovných kilometrů, které se táhly zpět do Heidelbergu. A to byl ten okamžik, na který se celou dobu těšili kluci. Nasadili si svoje víkendové tempo 35-37 km/h a já byl v koncích. Jak jsem psal výše - všechna elektrokola mají zákonem danou maximální rychlost 25 km/h a jakmile této rychlosti dosáhnete, motor nemilosrdně bez varování okamžitě vypíná a vy jste odkázání jen na sílu svých nohou. Přičtěte si k tomu cca 3x vyšší hmotnost kola, než byla hmotnost SystemSixů mých spolujezdců a je o zábavu postaráno. Přesto musím říct, že chuť kola jet dopředu s vypnutým pohonem mile překvapila. Sice jsem se zapotil, ale nečinilo mi větší problém se kluků udržet a nijak kvůli mně nemuseli zpomalovat. Oproti elektro endurům a horským kolům s těžkými širokými plášti mi přišlo připojování a odpojování motoru plynulejší a příjemnější. Je to hodně dáno tím, že kolo jede hodně příjemně i bez motoru.

Co říct závěrem? I když je mi jasné, že se svět cyklistů v případě elektro silničních kol rozdělí na dva tábory ještě důkladněji, než tomu bylo dosud. Pro mě je to rozhodně opodstatněný kousek. Z vlastní zkušenosti z jednoho víkendu - i já, jako nesilničář, jsem se mohl jet projet s kamarády kolegy na sice kratší, ale ne nejjednodušší projížďku a druhý den jsem mohl chodit. Chcete jezdit na kole s manželkou, či přítelkyní, ale rozčiluje Vás čekání? Ideální varianta. Vzhledem ke zpracování a nízkému odporu je maximální dojezd uváděný kolem 200 km. Vrcholový sportovec, nebo jenom vášnivý cyklista, který se chce po těžším zranění vrátit do sedla? Co je lepší, než si nechat trochu pomoct a výkonu motoru ubírat až podle vlastních pocitů. V podstatě se jedná o rehabilitační pomůcku :).

Michal Englický, Koloshop.CZ

Publikováno: 6. 8. 2018

Nejčtenější články

×
produkty k porovnání
Porovnat