Cannodale Topstone, gravel bike, který testoval náš ambasador Honza

Topstone testování končí a s ním i moje komentáře. Shrnutí se tedy nabízí. Gravel kategorie obecně není jen móda, ale je chytlavou cestou pro cyklistu, který chce all-in-one i za cenu kompromisů, pro cyklistu, který nechce více kol v garáži, pro cyklistu, který chce s kolem jezdit “na těžko”. … a tím by to mohlo skončit.

Jenže takto to neošidím. Ve druhé polovině letní sezóny jsem s kolem absolvoval oblíbený silniční závod Krušnoton a měl jsem radost, že to šlo docela v klidu. Letos prakticky vytrvale pršelo. Na Cannondale Topstone silniční akce jezdit lze a to i ty závodní. Kolo bylo opět nadopováno koly DT Swiss s váhou pod 1500 g a plášti Maxxis Rambler 38c. Mohl jsem obout i užší pláště, ale nechtěl jsem úplně potlačit výhody gravel bajku v podobě pohodlí, přilnavosti a odolnosti širších plášťů. Nejvíce jsem z gravela profitoval v prudkých stoupáních (Strade Lithium), v rozbitých úsecích (kolem Vilejšova k Flájím) a ve sjezdech (z Klínů,… ). Celkový dojem? Spokojenost, kolo nezdržovalo a bylo na něm bezpečněji a pohodlněji.  

Na Sv. Václava již tradiční účast na Sayfyho memoriálu, MTB závodě prakticky za humny, potvrdila, že na štěrkoletu se dá objet i slušný výběr MTB akcí. Že jsem se vyválel? No jo, ale když ono to na rovinách tak uhánělo, že jsem do jedné zatáčky (krásně zabahněné) vrazil jako kovboj do salonu. A poprvé to Ramblery nezvládly. Kolo v cajku, já už méně, ale pokračovalo se srdnatě dál. Nakonec čtvrté místo. Pro zajímavost - loni testovaný GT Zaskar na pláštích NN 2,35 na stejné trati jen suché byl o dvě minuty rychlejší a páté místo. Ovšem ten může jet téměř všude hlava-nehlava a já byl v podstatně lepší kondici než letos. 

Z čiré zvědavosti jsem inspirován Korunou Krušných hor zkusil dobít pár vrcholů. Podíval jsem se na místa, kde, ač geny Krušnohorec, jsem nikdy nebyl. A jak se osvědčil Topstone zde? Nájezd kolem 100 km převážně terénem/šotolinou bez pocitu únavy. To je příjemné. Silnicím jsem se vyhýbal, ale střídání dobrého pocitu z toho, jak dobře zvládá kolo projet lesáckou cestou i lesní pěšinou s tím, jak poté na silnici ochotně uhání, lhostejno zda nahoru či dolů?!? Tak tohle vážně neomrzí a jsem přesvědčen, že právě možnost slušného svezení v různorodých podmínkách je tou nejchytlavější věcí na kategorii “gravel bike”. 

Kolo jsem již vrátil a zrovna teď v podzimním období na něj denně vzpomenu. Díky němu bych mohl nebýt! na silnici ve špatné viditelnosti mezi auty, ale na šotolinách Krušných hor a nebo být i s blatníky a světly třeba po cestě do práce a natahovat si pěkně sezónu. Nedoufám, ale věřím, že štěrkoletů bude přibývat. Jak se nyní ptám pořadatelů, jestli smím jejich MTB maraton jet s berany, tak budou brzy jistě přibývat kategorie Gravel prostě rovnou v propozicích. Komunita roste rychle. Nyní nezvyklé a nové bude obvyklé. Neustále čelím spoustě dotazů. Štěrkolet dokáže vyvolávat velkou zvědavost, protože dává překvapivě spoustě lidí smysl. Mě tedy rozhodně.

Honza Bubla, ambasador Koloshop.cz

Publikováno: 25. 11. 2019

Nejčtenější články

×
produkty k porovnání
Porovnat