Náš nový kolega Ondra Kinkor, kterého Vám brzy představíme, otestoval na vlastní kůži nový Cannondale Habit 2. A jaké jsou jeho dojmy?
Začátkem minulého týdne nám na pražské prodejně přistál nový a zcela přepracovaný Cannondale Habit 2. Byl jsem proto zvědavý, jaký vlastně tenhle 29“ krasavec je. Jelikož už dlouho jezdím na 27,5“ kolech, neváhal jsem a v první možné chvíli jsem “devětadvácu“ vzal provětrat na své oblíbené traily.
Na úvod si dovolím trochu popsat co je vlastně u Habita nového. Původní Habit disponoval 120 mm zdvihu nad oběma 27,5“ koly a dal by se považovat za klasický trailbike. Ten nový na sezonu 2019 je kompletně přepracovaný. První změnou je navýšení zdvihu na 130 mm a zvětšení průměru kol o 1,5“. Protože se zvýšil průměr kol, zákonitě se prodloužila i zadní stavba na 435 mm. Další milník kola se objevuje v systému odpružení, kde se nachází překvapivě klasický čtyřčep. Ano, až na výjimku Cannondale opouští koncepci přepákovaného jednočepu, který nahrazuje tvz. Horst Link. Teď už ale k jízdě. Oblékl jsem se, nasedl na Habita a vyrazil jsem vzhůru na traily. Rám byl sice ve velikosti M, ale celkem obstojně jsem se na stroj se svými 183 cm výšky složil.
Osobně na 29“ fullu jsem už dlouho nejel a byl jsem opravdu zvědavý, jaké to v terénu bude, protože jsem vždy nebyl z obratnosti velkých kol nadšený. Při jízdě po asfaltu a lesních cestách kolo jelo pěkně svižně, jako maratonský speciál i sedlo Fabric Scoop Shallow Elite bylo pohodlné. Byl jsem opravdu příjemně překvapen. Zapletená bezdušová kola Stan´s Notubes byla obuta do plášťů Maxxis DHF 2,5“ a High Roller 2,3“. Přední plášť se svou šíří 2,5“ v terénu skvěle držel, je to holt ověřená klasika. High Roller se sice zase pěkně odvaloval, ale v bahnitém terénu a zavřenějších zatáčkách jsem se na něj až tak spolehnout nemohl, proto bych ho nejraději vyměnil za hrubší vzorek.
Habit je na rovinatých úsecích opravdu svižný a ve výjezdech stabilní, všechna vynaložená síla se výtečně přenáší přes kliky Truvativ Stylo 7k a pohon Sram Eagle GX a X01 s převody 1x12. Když jsem konečně absolvoval první sjezdy byl jsem uchvácen jeho hravostí a ochotou reagovat na mé příkazy. Když se na trailu objeví nějaká větší překážka, nemá problém jí hravě přeskočit. Před jízdou na 29“ Habitu jsem měl největší strach nebo obavy ze zavřených zatáček, jestli se do nich vůbec vejdu, no a vešel, bez nejmenšího problému, připadal jsem si jak na 27,5“. Kdybych měl více času si pohrát s tlumičem Fox Float DPX2 a vidlicí FOX Float Performance 34 Elite, tak bych se nebál s Cannondale Habit vyrazit na endurové závody.
Habit se mi opravdu zalíbil, jak po designové stránce, tak i po jízdních vlastnostech. Osobně bych v rámci programu CUSTOM BIKE vyměnil pár věcí, jako například zadní plášť nebo brzdy Sram Guide RS, které bych nahradil ověřenou klasikou Shimano XT. Jinak jsem byl opravdu spokojený.
Ondra
Podívejte se na naší cestu k novému logotypu, od prvních myšlenek přes analýzu starého loga až po finální realizaci. Připojte se k nám a objevte, jak se Koloshop.cz transformuje, aby lépe vyjádřil…
Když jsme si vymysleli název našeho firemního magazínu Domestik, říkali jsme si, že přece všem lidem, kteří se pohybují v cyklistice a zejména té silniční, musí být známo, kdo je domestik. Ale pro…
Vedle hnací soustavy každého dopravního prostředku jde ruku v ruce brzdná soustava, kde tvoří nejpodstatnější část celého systému. U jízdního kola tomu není jinak. Aby vaše kotoučové brzdy plnily…
Kvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin