Silniční kola jsou vhodná pro jezdce, kteří milují rychlost na pevném povrchu. Prostě klasika.
Ideální parťák na zpevněné cesty i do terénu. Gravel biky jsou definicí pro univerzálnost. Zažijete na nich rychlost…
Trekingová kola jsou určena na zpevněný povrch a do lehkého terénu. Ať už se chystáte na rodinný výlet s dětmi po…
Máme kola pro malé i velké akrobaty, freestyle jezdce všech disciplín - Street, Park, Dirt. Modely jsou osazeny…
Bazarová kola všech značek, typů a velikostí. Všechna kola prochází důkladnou servisní prohlídkou. Kolo vyčistíme,…
Kvalitní koloběžka potěší malé děti, stejně jako mládež nebo dospělé uživatele.
Celoodpružená elektrokola jsou tím nejlepším, co v elektrokolech lze najít. Velké odpružení tlumiče a přední vidlice…
Horská elektrokola jsou pomocníky v kopcích a na nezpevněných cestách. Jejich největší výhodou je kvalitně odpružená…
Trekingová, krosová a městská elektrokola řadíme do jedné kategorie. Primárně jsou určena na silnici či zpevněný povrch…
Silniční elektrokola si berou z elektrokol i silniční cyklistiky to nejlepší. Geometrii, aerodynamiku a lehkost. Z…
Gravel třída elektrokol patří mezi to nejnovější, co v kategorii elektrokol nalezneme. Elektro štěrkolety se pyšní…
Dětská elektrokola vynikají menšími koly, nejčastěji 24" a 26". Jsou určené pro děti i osoby menšího vzrůstu do výšky…
V této sekci naleznete modely jízdních kol z "druhé ruky". Naše bazarová kola jsou vždy 100 % funkční a po kompletním…
Půjčovna elektrokol má dva hlavní cíle. Umožnit vám výpůjčku elektrokola na dovolenou či výlety a poskytnout náhradu k…
Napínáky a vodítka řetězu všech možných tvarů a uchycení od obyčejných po sofistikovanější. Nechybí ani nárazníky…
Pevné vidlice jsou doménou silničních, gravel, cyklokrosových a některých fitness nebo dětských kol.
Zadní tlumiče na kolo se starají nejen o pohodlí při jízdě, ale významně ovlivňují plynulost pohybu těžkým terénem.…
Kategorie obsahuje modely určené pro MTB a další terénní disciplíny. Tretry, mnohdy gumové, mají na podrážce výstupky…
Volné MTB tretry jsou navrženy na krátké a intenzivní jízdy v náročném terénu a využijí je především jezdci, kteří…
Pokud je vaším hobby hltání silničních kilometrů, potřebujete silniční tretry. Na podrážce nenajdete žádné výstupky a…
Do práce, na pódium pro medaili nebo na běžné nošení. Vždy zaručeně stylové kousky z prémiových materiálů a s…
Pevné boty z odolných materiálů, ve kterých se nemusíte bát vyrazit na horský výšlap nebo do lesa na houby. Kvalitní…
Přípravným tréninkem pro téměř všechny sporty je bezesporu běh. Ať už pro zábavu, nebo ke zvýšení výkonu - vždy se vám…
Přípravným tréninkem pro téměř všechny sporty je bezesporu běh. Ať už pro zábavu, nebo ke zvýšení výkonu - vždy se vám…
Ať je léto nebo zima, dodržovat pitný režim se vyplatí. Pro cyklisty v zátěži to platí dvojnásob. Pravidelným pitím…
Regenerace znamená doplnění tekutin a zásob energie, obnovu hladiny minerálních látek a opravu poškozené svalové tkáně…
Můžete mít sebelepší přehazovačku a řazení nebo mechanické brzdy, ale pokud nemáte v pořádku bowdeny s hladkým…
Ocelová řadící i brzdová lanka s broušenou nebo speciální teflonovou úpravou se všemi typy koncovek pro horské i…
Koncovky pro řadící bowdeny s průměrem 4 mm i pro brzdové s průměrem 5 mm. Najdete zde také prachovky a koncovky s…
Milujete zimu jako my? Jste fandové zimních sportů a potřebujete na všechny sporty vybavení? Nabízíme pohodlný způsob…
Poskytujeme zimní servis na profesionálních servisních strojích švýcarské značky MONTANA. Servisujeme lyžařské a…
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin
Vybrat duši na kolo není nic složitého. Přesto je potřeba se zaměřit na několik základních faktorů. Chcete-li, aby duše byla vůbec použitelná pro daný ráfek, je rozhodující rozměr duše a typ ventilku. Hmotnost, provedení a kvalita pak ovlivňuje celkové jízdní vlastnosti.
Na našem eshopu naleznete duše méně známých i dominantních značek na trhu jako např. Schwalbe, Mitas, Continental, Maxxis, Michelin či Tubolito.
Rozměr duše je základem
V této části je nejdůležitější průměr a šířka. Průměr duše musí vždy odpovídat průměru ráfku / pláště kola. Duše je však také pružný komponent a jako takový je v praxi možný použít pro více šířek ráfků / plášťů. Dané rozpětí je vždy na duši uvedeno. A jak může takové označení vypadat?
Je několik typů označení velikosti duše:
ETRTO (European Tire and Rim Technical Organisation) - nejpřesnější a nejjednoznačnější označení udávající šířku duše a vnitřní průměr v milimetrech, např. 18-28/622, kde 18-28 udává minimální a maximální šířku pláště a 622 udává vnitřní průměr patek pláště a tedy i ráfku.
Palce - často viděné označení zejména u horských kol, udávající přibližný vnější průměr pláště a jeho šířku, např. 26x1,50"-1,75". Někdy je však možné se setkat i s označením ve zlomcích, tedy např. 26x 1 ½ - 1 ¾.
Francouzský rozměr - toto označení se nejvíce vyskytuje u silničních kol, u horských toto nenajdeme. Označení udává přibližný vnější průměr a šířku duše, např. 700x23-25. Hodnoty jsou také v milimetrech.
Na našem eshopu naleznete duše pod těmito rychlými odkazy:
- 28” silniční,
Jak na výběr vhodného ventilku duše?
Na trhu lze v současnosti najít čtyři druhy ventilků - AV (autoventilek), FV (galuskový, Presta), DV (Dunlop) a RV (Regina). Na tuzemském trhu se však setkáte převážně s AV (autoventilek) a FV (galuskový, Presta) a v menší míře s DV (Dunlop). Ventilek RV (Regina) se používá prakticky pouze v Itálii, a proto se ním u nás téměř nesetkáte.
Při volbě ventilku duše je třeba brát v potaz, aby odpovídal otvoru v ráfku.
V praxi lze technicky autoventilkovým otvorem (8 mm) protáhnout galuskový ventilek (6 mm) / Dunlop (8 mm). Vzniklý volný prostor kolem ventilku je však potřeba alternativně vymezit. V případě galuskového otvoru lze protáhnout pouze galuskový ventilek.
Autoventilek - je v současnosti velmi oblíbený. Je snadné ho nafouknout, není třeba žádné šroubování či speciální obsluhy.
Galuskový ventilek - je díky menšímu průměru zároveň lehčí (cca 4-5 g). Na základě toho je často brán pro závodní účely. Oproti autoventilku se však musí před huštěním povolit a poté opět utáhnout. Má také na špici tenký hrot, proto je třeba zejména u začátečníka dát pozor při nasazení a sundání pumpy. Pokud s sebou pumpu vozit nechcete, může se jako šikovný pomocník hodit redukce na autoventilek, s jehož pomocí duši dofouknete na každé čerpací stanici.
Dunlop ventilek - je více rozšířený v zahraničí. Výhodu ventilku můžete nalézt v rychlém vypuštění. Samotná montáž a demontáž však vyžaduje rozšroubování, prostrčení ráfkem a znovu sešroubování.
Jak na výběr vhodné délky ventilku duše?
Chcete-li vybrat správnou délku ventilku, zaměřte se na výšku ráfku. Ventilek musí ráfek přečnívat tak, aby bylo možné nasadit pumpu pro nahuštění. V případě extra vysokých Aero ráfků je potřeba mít i duši s extra dlouhým ventilkem (až 80 mm), případně lze použít speciální nástavec, který ventilek prodlouží. Tyto nástavce naleznete na našem eshopu v kategorii Ventilky a příslušenství.
Je třeba řešit hmotnost duše?
Hmotnosti rotačních částí kola, kam zařazujeme i duše, mají oproti hmotnostem jiných komponentů větší vliv na jízdní vlastnosti kola (zejména akceleraci). Z tohoto důvodu by se hmotnost duše neměla opomíjet.
V praxi se pro závodní použití volí ultralehké (ultralight) duše, avšak pozor, tyto jsou také méně odolné proti defektu. Je tedy nutné přihlédnout i k terénu, po kterém jezdíte nejčastěji. Tento vztah můžeme vyjádřit přímou úměrou - čím jednodušší / lehčí terén, tím lehčí duše.
Co dělat při defektu duše?
Je několik možností, jak můžete řešit píchlou duši. Jednou z nich je převážení duše náhradní. Starou defektovou duši si poté můžete v klidu opravit doma a vozit ji s sebou jako duši náhradní. Druhou možností je oprava duše na místě v danou chvíli. Pro tyto účely existují nejrůznější lepící i samolepící záplaty či speciální lepidla, které u nás také můžete najít v sekci Lepidla a lepení.
Na závěr je nutné říct, že nové duši se však nic nevyrovná, a proto doporučujeme dojet s opravenou duší, kam bude nezbytné a tuto vyměnit za novou.
Pokud si přesto po přečtení článku nebudete jisti vhodnou volbou pro ráfek a plášť, rádi Vám poradíme telefonicky na čísle 417 532 677, na e-mailu info@koloshop.cz nebo navštivte jednu z našich kamenných prodejen v Teplicích či Praze.
Nový Sram Apex je sada, která ví, jak si užít život a může Vám být skvělým pomocníkem za dostupnou cenu!
Zobrazit příspěvekDnešní autogramiáda naší ambasadorky Kateřiny Neumannové se z důvodu nemoci neuskuteční. Katce přejeme brzké uzdravení! O novém termínu…
Zobrazit příspěvekNabídka elektrokol se za posledních několik let výrazně rozšířila nejen u nás a orientace v rozdílech mezi jednotlivými modely tak nemusí…
Zobrazit příspěvekUž se to blíží! I tento rok se uskuteční oblíbený Koloshop Fest a my pro Vás máme připravený předběžný program celé akce. Kdy: 25. - 26.…
Zobrazit příspěvekKvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin
Proč je výhodné vytvořit si u nás účet?
To se stane i těm nejlepším. Vložte svou e-mailovou adresu, kterou používáte na Koloshop.cz, a my Vám na ni pošleme odkaz pro vytvoření nového hesla.
Na email jsme odeslali potvrzovací email. Otevřete jej, klikněte na potvrzovací odkaz a můžete jít nakupovat.
zákaznická podpora
+420 417 532 677Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
info@koloshop.cz
Odpovíme do 24 hodin
v pracovní době
Pro zjištění stavu objednávky se přihlašte do svého profilu, nebo vyplňte tento formulář