Silniční kola jsou vhodná pro jezdce, kteří milují rychlost na pevném povrchu. Prostě klasika.
Ideální parťák na zpevněné cesty i do terénu. Gravel biky jsou definicí pro univerzálnost. Zažijete na nich rychlost…
Trekingová kola jsou určena na zpevněný povrch a do lehkého terénu. Ať už se chystáte na rodinný výlet s dětmi po…
Máme kola pro malé i velké akrobaty, freestyle jezdce všech disciplín - Street, Park, Dirt. Modely jsou osazeny…
Bazarová kola všech značek, typů a velikostí. Všechna kola prochází důkladnou servisní prohlídkou. Kolo vyčistíme,…
Kvalitní koloběžka potěší malé děti, stejně jako mládež nebo dospělé uživatele.
Celoodpružená elektrokola jsou tím nejlepším, co v elektrokolech lze najít. Velké odpružení tlumiče a přední vidlice…
Horská elektrokola jsou pomocníky v kopcích a na nezpevněných cestách. Jejich největší výhodou je kvalitně odpružená…
Trekingová, krosová a městská elektrokola řadíme do jedné kategorie. Primárně jsou určena na silnici či zpevněný povrch…
Silniční elektrokola si berou z elektrokol i silniční cyklistiky to nejlepší. Geometrii, aerodynamiku a lehkost. Z…
Gravel třída elektrokol patří mezi to nejnovější, co v kategorii elektrokol nalezneme. Elektro štěrkolety se pyšní…
Dětská elektrokola vynikají menšími koly, nejčastěji 24" a 26". Jsou určené pro děti i osoby menšího vzrůstu do výšky…
V této sekci naleznete modely jízdních kol z "druhé ruky". Naše bazarová kola jsou vždy 100 % funkční a po kompletním…
Půjčovna elektrokol má dva hlavní cíle. Umožnit vám výpůjčku elektrokola na dovolenou či výlety a poskytnout náhradu k…
Napínáky a vodítka řetězu všech možných tvarů a uchycení od obyčejných po sofistikovanější. Nechybí ani nárazníky…
Pevné vidlice jsou doménou silničních, gravel, cyklokrosových a některých fitness nebo dětských kol.
Zadní tlumiče na kolo se starají nejen o pohodlí při jízdě, ale významně ovlivňují plynulost pohybu těžkým terénem.…
Kategorie obsahuje modely určené pro MTB a další terénní disciplíny. Tretry, mnohdy gumové, mají na podrážce výstupky…
Volné MTB tretry jsou navrženy na krátké a intenzivní jízdy v náročném terénu a využijí je především jezdci, kteří…
Pokud je vaším hobby hltání silničních kilometrů, potřebujete silniční tretry. Na podrážce nenajdete žádné výstupky a…
Do práce, na pódium pro medaili nebo na běžné nošení. Vždy zaručeně stylové kousky z prémiových materiálů a s…
Pevné boty z odolných materiálů, ve kterých se nemusíte bát vyrazit na horský výšlap nebo do lesa na houby. Kvalitní…
Přípravným tréninkem pro téměř všechny sporty je bezesporu běh. Ať už pro zábavu, nebo ke zvýšení výkonu - vždy se vám…
Přípravným tréninkem pro téměř všechny sporty je bezesporu běh. Ať už pro zábavu, nebo ke zvýšení výkonu - vždy se vám…
Skialpové boty jsou speciální druh lyžařských bot, které jsou designovány tak, aby byly co nejlehčí a nejpohodlnější.…
Běžkařské boty jsou speciální vysoce kvalitní boty navržené pro běžkaře. Jsou vyrobeny z kvalitních materiálů, aby byly…
Sjezdové boty se používají ke sjezdovému lyžování. Jsou vyrobeny z odolného materiálu, jako je například plast nebo…
V příslušenství naleznete převážně vložky do bot, které vám pomohou k příjemnější chůzi a jiné aktivitě. Naleznete zde…
Ať je léto nebo zima, dodržovat pitný režim se vyplatí. Pro cyklisty v zátěži to platí dvojnásob. Pravidelným pitím…
Regenerace znamená doplnění tekutin a zásob energie, obnovu hladiny minerálních látek a opravu poškozené svalové tkáně…
Můžete mít sebelepší přehazovačku a řazení nebo mechanické brzdy, ale pokud nemáte v pořádku bowdeny s hladkým…
Ocelová řadící i brzdová lanka s broušenou nebo speciální teflonovou úpravou se všemi typy koncovek pro horské i…
Koncovky pro řadící bowdeny s průměrem 4 mm i pro brzdové s průměrem 5 mm. Najdete zde také prachovky a koncovky s…
Milujete zimu jako my? Jste fandové zimních sportů a potřebujete na všechny sporty vybavení? Nabízíme pohodlný způsob…
Poskytujeme zimní servis na profesionálních servisních strojích švýcarské značky MONTANA. Servisujeme lyžařské a…
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin
V mém minulém článku jsem se zabýval specifiky oblékání na kolo v zimě. Dnes se podíváme na to, jak kolo správně namazat v zimním období. Není to zase až taková věda. Jen je třeba držet se několika zásad a mazat o něco častěji než v létě.
Komponent, který dostává nejvíce zabrat, nejen v zimě, je jednoznačně řetěz. Před namazáním je třeba řetěz důkladně očistit. Pokud aplikujete mazivo na špinavý řetěz a navíc 5 minut před vyjetím, nebude sice skřípat, ale jeho životnosti to moc neprospěje a plynulost řazení může být všelijaká. Prostě to nebude fungovat jak má. Čistá by měla být i kazeta a převodník(y). V podstatě jakýkoliv komponent, který chcete promazat.
Zbavit řetěz a kazetu nečistot lze pomocí odmašťovacích prostředků, které jsou velmi účinné, ale zároveň agresivní. Takže nejsou vhodné pro omytí rámu a ostatních komponentů. Mezi oblíbené patří BikeWorkx Chain Clean Star, který se dá použít i jako náplň do pračky řetězu. Podobná varianta je i ve spreji BikeWorkx Clean Star spray. Tyto přípravky samozřejmě vyrábí i jiné značky jako Muc - Off, Finish Line nebo Motorex a další.
Kolo máme umyté a vysušené. Můžeme tedy mazat. Jak jsem psal v úvodu, nejexponovanějším komponentem je řetěz. Pro jeho namazání a ošetření existuje celá řada výrobků na různé bázi. Mám dlouhodobě vyzkoušené a používám Muc-Off Dry lube nebo Motorex Dry Power. Většina “mazadel” se vyrábí i ve variantě Wet - tedy do mokra. Buď ve spreji nebo v lahvičce s aplikátorem. Osobně mám radši ty ve variantě Dry (do sucha) a v lahvičce. Důvody jsou jednoduché. Varianta Wet výborně odpuzuje vodu, ale o to více přitahuje prach a další nečistoty. Pokud venku prší nebo padá déšť se sněhem je to vynikající volba. V jiných případech se spíš budete vztekat při drhnutí kazety a řetězu. A proč raději lahvičku s aplikátorem a ne sprej? Sprej má výhodu, že s jeho pomocí je nanesení na řetěz rychlé, ale reálně hrozí, že se aerosol dostane například na kotouče brzd nebo destičky. Tím se sníží jejich účinnost. Podle mě se vyplatí být trpělivý a nanášet olej kapátkem na každý článek řetězu zvlášť. Ošetření řetězu je lepší provést několik hodin před vyjížďkou, aby se mazání dostalo opravdu kam má. Přebytky, které zůstaly na povrchu řetězu otřeme suchým hadrem.
Řetěz je důležitým komponentem, ale zdaleka ne jediným, který potřebuje péči a údržbu. U kol, která mají odpruženou vidlici, tlumič nebo teleskopickou sedlovku je třeba věnovat pozornost i jim. Opět jako v předchozím případě je nejdříve otřeme utěrkou a zbavíme nečistot. Důležitá věc. Všechny pružící komponenty se mažou pouze oleji na bázi silikonu. Při použití jiných olejů hrozí poškození gumových částí. Olej naneseme na pístnici, necháme působit, několikrát “zapumpujeme” a přebytky otřeme. Ostatní komponenty již nevyžadují tak intenzivní údržbu. Mám na mysli například ložiska, která jsou většinou utěsněná proti vnikání vlhkosti. Je však dobré je ošetřit na povrchu rozumným množstvím vazelíny. Zvýší se tím jejich voděodolnost. Typické jsou v tomto případě ložiska hlavového složení. Rovněž se vyplatí rozebrat, vyčistit a namazat vazelínou ořech. Docílíte tím jeho spolehlivé funkčnosti a vyvarujete se nepříjemnému zasekávání volnoběhu, který způsobují nečistoty nebo absence maziva. To stejné platí i pro náboje vybavené konusovými ložisky. Já i kolega ze servisu máme dobrou zkušenost s použitím vazelín Motorex White Grease nebo Motorex Bike Grease . Nejedná se o s složité servisní úkony. Pokud si však na ně netroufáte, můžete je svěřit našim kolegům v servisu.
Malé než větší množství vazelíny je rovněž dobré použít do “kladek” přehazovačky. Zajistíte tím správný chod a vyvarujete se vzniku nepříjemných zvuků. Poslední tip, který mě napadá je ošetření povrchu rámu i jednotlivých komponentů pomocí konzervačních a leštících prostředků. Nejde tolik o vzhled kola, které se sice bude lesknout, ale lesk stejně po pár kilometrech v zimním počasí vezme za své. K dalším vlastnostem těchto prostředků patří jejich schopnost konzervace. Odpuzují totiž vodu a nečistoty. Prostě se vám kolo bude lépe umývat, protože bláto půjde rychleji dolů. Mezi oblíbené leštiče patří Muc-Off Silicon Shine, který má výhodu, že i hezky voní po žvýkačkách.
A to je asi tak vše, co jsem Vám chtěl na téma mazání kola říci. Pokud si přesto po přečtení článku nebudete jisti ošetřením kola, rádi Vám poradíme telefonicky na čísle 417 532 677, na e-mailu info@koloshop.cz nebo navštivte jednu z našich kamenných prodejen v Teplicích či Praze.
Václav Bezouška, zástupce vedoucího prodejny Koloshop Praha
S příchodem jara začíná být znovu aktuální jeden z nejrozšířenějších a nejoblíbenějších sportů - běh. Každý ho jistě zkusil ať už v dětství…
Zobrazit příspěvekJsme v polovině roku 2023 a většina z Vás plánuje dovolené a chvilku klidu, to ale u německého předního výrobce elektrosystémů Bosch…
Zobrazit příspěvekCyklistická sezóna již byla v plném proudu a já se teprve začal rozhlížet po novém kole. Jasnou volbou pro mě byl gravel, kterému jsem na…
Zobrazit příspěvekNikdy neříkej nikdy! V minulosti jsem si řekl, že si již nikdy nepořídím karbonové kolo, natož gravela, ale opak se stal pravdou. Ke…
Zobrazit příspěvekKvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin
Proč je výhodné vytvořit si u nás účet?
To se stane i těm nejlepším. Vložte svou e-mailovou adresu, kterou používáte na Koloshop.cz, a my Vám na ni pošleme odkaz pro vytvoření nového hesla.
Na email jsme odeslali potvrzovací email. Otevřete jej, klikněte na potvrzovací odkaz a můžete jít nakupovat.
zákaznická podpora
+420 417 532 677Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
info@koloshop.cz
Odpovíme do 24 hodin
v pracovní době
Pro zjištění stavu objednávky se přihlašte do svého profilu, nebo vyplňte tento formulář