Silniční kola jsou vhodná pro jezdce, kteří milují rychlost na pevném povrchu. Prostě klasika.
Ideální parťák na zpevněné cesty i do terénu. Gravel biky jsou definicí pro univerzálnost. Zažijete na nich rychlost…
Trekingová kola jsou určena na zpevněný povrch a do lehkého terénu. Ať už se chystáte na rodinný výlet s dětmi po…
Máme kola pro malé i velké akrobaty, freestyle jezdce všech disciplín - Street, Park, Dirt. Modely jsou osazeny…
Bazarová kola všech značek, typů a velikostí. Všechna kola prochází důkladnou servisní prohlídkou. Kolo vyčistíme,…
Kvalitní koloběžka potěší malé děti, stejně jako mládež nebo dospělé uživatele.
Celoodpružená elektrokola jsou tím nejlepším, co v elektrokolech lze najít. Velké odpružení tlumiče a přední vidlice…
Horská elektrokola jsou pomocníky v kopcích a na nezpevněných cestách. Jejich největší výhodou je kvalitně odpružená…
Trekingová, krosová a městská elektrokola řadíme do jedné kategorie. Primárně jsou určena na silnici či zpevněný povrch…
Silniční elektrokola si berou z elektrokol i silniční cyklistiky to nejlepší. Geometrii, aerodynamiku a lehkost. Z…
Gravel třída elektrokol patří mezi to nejnovější, co v kategorii elektrokol nalezneme. Elektro štěrkolety se pyšní…
Dětská elektrokola vynikají menšími koly, nejčastěji 24" a 26". Jsou určené pro děti i osoby menšího vzrůstu do výšky…
V této sekci naleznete modely jízdních kol z "druhé ruky". Naše bazarová kola jsou vždy 100 % funkční a po kompletním…
Půjčovna elektrokol má dva hlavní cíle. Umožnit vám výpůjčku elektrokola na dovolenou či výlety a poskytnout náhradu k…
Napínáky a vodítka řetězu všech možných tvarů a uchycení od obyčejných po sofistikovanější. Nechybí ani nárazníky…
Pevné vidlice jsou doménou silničních, gravel, cyklokrosových a některých fitness nebo dětských kol.
Zadní tlumiče na kolo se starají nejen o pohodlí při jízdě, ale významně ovlivňují plynulost pohybu těžkým terénem.…
Kategorie obsahuje modely určené pro MTB a další terénní disciplíny. Tretry, mnohdy gumové, mají na podrážce výstupky…
Volné MTB tretry jsou navrženy na krátké a intenzivní jízdy v náročném terénu a využijí je především jezdci, kteří…
Pokud je vaším hobby hltání silničních kilometrů, potřebujete silniční tretry. Na podrážce nenajdete žádné výstupky a…
Do práce, na pódium pro medaili nebo na běžné nošení. Vždy zaručeně stylové kousky z prémiových materiálů a s…
Pevné boty z odolných materiálů, ve kterých se nemusíte bát vyrazit na horský výšlap nebo do lesa na houby. Kvalitní…
Přípravným tréninkem pro téměř všechny sporty je bezesporu běh. Ať už pro zábavu, nebo ke zvýšení výkonu - vždy se vám…
Přípravným tréninkem pro téměř všechny sporty je bezesporu běh. Ať už pro zábavu, nebo ke zvýšení výkonu - vždy se vám…
Ať je léto nebo zima, dodržovat pitný režim se vyplatí. Pro cyklisty v zátěži to platí dvojnásob. Pravidelným pitím…
Regenerace znamená doplnění tekutin a zásob energie, obnovu hladiny minerálních látek a opravu poškozené svalové tkáně…
Můžete mít sebelepší přehazovačku a řazení nebo mechanické brzdy, ale pokud nemáte v pořádku bowdeny s hladkým…
Ocelová řadící i brzdová lanka s broušenou nebo speciální teflonovou úpravou se všemi typy koncovek pro horské i…
Koncovky pro řadící bowdeny s průměrem 4 mm i pro brzdové s průměrem 5 mm. Najdete zde také prachovky a koncovky s…
Dětská odrážedla jsou určena pro ratolesti přibližně od dvou let věku. Kolo bez pedálů je tou nejvhodnější průpravou na…
Namísto sedačky své děti posaďte do stylového multifunkčního vozíku, který jim poskytne mnohem větší pohodlí. Kromě…
Bezpečnost dítěte na prvním místě. Pro cestování s malým spolujezdcem je třeba vzít v úvahu především pohodlí při jízdě…
Chcete-li podpořit svou ratolest v bezpečné jízdě, může být tažná či tlačná tyč vhodným prostředkem. Uchycení tyčí se…
Zpříjemněte dětem vyjížďky na kole drobnými doplňky jako např. barevnými košíky, vlaječkami, pestrými gripy či…
Milujete zimu jako my? Jste fandové zimních sportů a potřebujete na všechny sporty vybavení? Nabízíme pohodlný způsob…
Poskytujeme zimní servis na profesionálních servisních strojích švýcarské značky MONTANA. Servisujeme lyžařské a…
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin
V několika našich předešlých článcích jsme již zmínili takzvaný "bezdušový systém". Rádi bychom vám následujícím článkem chtěli vysvětlit, o co vlastně jde a co je pro tento systém potřeba.
Z názvu je už je patrné, že se jedná o systém, který nevyužívá mezi ráfkem kola a pláštěm duši, ale pouze vzduch. Stejně jako auta či motorky jezdí bez duší už léta, bezdušový systém se i v cyklistice stal v posledních letech v podstatě standardem ve své více jak dvacetileté historii. Bezdušové pláště vznikly především kvůli eliminaci klasických defektů, jako jsou různá propíchnutí duše od trnů, ostrých kamenů, skla nebo hřebíků. U bezdušových plášťů rovněž nehrozí riziko tzv. procvaknutí duše při přejíždění nejrůznějších překážek. Mezi další velké předností patří snížení tření mezi duší a pláštěm a hlavně celková hmotnosti kola. Dnes se systém bezdušových plášťů často využívá u trailových, endurových, sjezdových ale i gravelových kolech. Bezdušové pláště už můžete najít i u silničních kol.
Tento systém má ale i svá specifika. Nelze ho udělat u každého kola nebo pláště. Základem úspěchu je mít ráfky, které podporují tubeless systém, patky ráfku jsou k tomu přizpůsobené. Dříve se dělaly tvz. bezdušáky i z obyčejných ráfků, ale hrozilo riziko, že se plášť z patky svlékne. Dalším důležitým prvkem je plášť s označením tubeless ready ve zkratce TLR, TR, TLE apod. Tyto pláště se od běžných dušových plášťů liší tím, že mají nejčastěji kevlarovou patku a méně pórovitou strukturu, tak aby pláštěm neutíkal vzduch. Po dobře vybraném ráfku a plášti už zbývá vybrat ventilek, bezdušovou pásku do ráfku a tmel.
Mezi hlavní výhody bezdušových plášťů patří možnost jezdit na nižších tlacích a s tím souvisí i lepší přilnavost, lepší trakce a komfort. Díky chybějící duši nedochází u bezdušáků k tak častým defektům z důvodu procvaktutí duše nebo najetím na trn nebo jiný ostrý předmět. Pokud k tomu i tak dojde, pravděpodobně si toho kolikrát ani nevšimnete a to díky těsnícímu tmelu, který dokáže zacelit otvory až do velikosti 4 mm. Při větším poškození pláště, které již tmel neopraví lze otvor opravit knoty a nebo do pláště vložit duši, aby se mohlo pokračovat ve vyjížďce. Nevýhodou TLR plášťů může být jejich instalace, která někdy může být opravdu náročná. Může se stát, že při dlouhodobějším nepoužívání se kola mohou pomalu vyfukovat, díky stékajícímu tmelu z vnitřní plochy pláště. Další menší nevýhodou je možné svléknutí pláště z ráfku při jízdě s nízkými tlaky v plášti. Přes všechny možné plusy a mínusy si myslím, že bezdušový systém je v dnešní době takový standard, který k převážně horské cyklistice patří.
Pro předělání kol na bezduše je v prvním kroce nutné pořádně očistit a odmastit ráfek a to pomocí například isopropylalkoholu nebo Muc-Off Glue remover. Pokud je ráfek dostatečně očištěn následuje nalepení bezdušové pásky, která zabraňuje, aby vzduch a tmel unikal skrz ráfek. Samozřejmě existují i tvz. UST ráfky, které nemají vnitřní plochu provrtanou pro niple kudy by mohl ucházet vzduch, jako jsou například kola Mavic Crossmax XL a nemusí se do nich páska lepit. Správná šířka pásky se určuje dle vnitřního průměru ráfku, takže pokud máte vnitřní průměr ráfku 24 mm je vhodné použít pásku o šíři 25 mm. Vybírat se dá z mnoha druhů pásek, ale osobně mám nejvíce vyzkoušené pásky od Stans No Tubes nebo Muc-Off, které fungují opravdu skvěle.
Co se týče instalace pásky je nejlépe pásku začít nalepovat přibližně 5 cm před otvorem pro ventilek a po nalepení pásky kolem celého obvodu kola skončit zase 5 cm za otvorem pro ventilek. Páska by měla být napnutá a dobře přilepená k ráfku. Pokud je vše dobře uděláno následuje instalace bezdušového ventilku, který je potřeba pořádně dotáhnout, aby dobře těsnil. U ventilků je potřeba si dát pozor na správnou délku a tvar těsnění na konci ventilku. Vybírat se dá z mnoha modelů a hlavně barev (např. iiSuper patented Alloy bezdušový ventilek), které mohou skvěle doplnit celkový styl kola. Do připraveného ráfku už stačí nasadit bezdušový plášť a aplikovat tmel dle vlastního výběru, v našem servisu využíváme především tmel Stans No Tubes Quart a Muc-Off No Puncture. Co se týče samotné aplikace tmelu, jsou dva způsoby a to nalít tmel přímo do pláště dokud není plně nasazen na ráfek, ale je riziko, že se tmel vylije pokud nepůjde plášť dobře nasadit. Druhou a bezpečnější variantou je aplikace tmelu pomocí injektoru přes bezdušový ventilek. Důležité je správné dávkování (každý tmel ho má jiné), ale například Muc-Off No Puncture má následující pro silniční pláště 30-45 ml, MTB 26” a 27,5” 60 - 75 ml, gravel 60 - 75 ml, MTB 29” 105 -140 ml a pro downhill pláště se doporučuje 120 - 140 ml.
Pro prvotní nafouknutí je nejlepší použít kompresor nebo dílenskou pumpu s tlakovým zásobníkem (Blackburn Chamber Tubeless), které svým tlakem zajistí, aby plášť správně zaskočil do ráfku. Správné zaskočení pláště je nejčastěji doprovázeno hlasitými ranami. Pokud je vše v pořádku, můžete vyrazit na vyjížďku. Těsnící tmel je vhodné pravidelně doplňovat 1x 2-3 měsíce. Pokud vás na trailu zaskočí větší defekt, který tmel nezalepí dá se plášť efektivně opravit pomocí knotů (Lezyne Tubeless repair kit), které otvor zacelí a zase se může jezdit. Většina tmelů již akceptuje CO2 bombičky, kterými můžete rychleji kolo nafouknout, ale nikdy nenahradí správné nahození plášťů do ráfků pomocí kompresoru.
Předělání kola na bezdušové pláště není žádná velká věda a zvládne to určitě každý, ale pokud se vám do toho z nějakého důvodu nechce, neváhejte se obrátit na naše kolegy v servisu, kteří vám rádi s tubeless systémem rádi pomůžou.
Pokud si přesto po přečtení článku nebudete jisti ohledně bezdušového systému vašeho stávajího či nového kola, rádi vám poradíme telefonicky na čísle 417 532 677, na e-mailu info@koloshop.cz nebo navštivte jednu z našich kamenných prodejen v Teplicích či Praze.
Ondra Kinkor, vedoucí pražské pobočky Koloshop.cz
Elektrokola Haibike jsme vám představovali v předchozím blogu. Tato firma z německého Senfeldu patří k tomu nejlepšímu co v naší nabídce…
Zobrazit příspěvekSpolečnost SKS je za své roky působení na trhu cyklopříslušenství již dobře známá. Své k tomu má co říci i náš kolega Míra, který používá…
Zobrazit příspěvekKdyž se řekne Lezyne, jako první se mi vybaví vlastnosti jako kvalita, odolnost a v neposlední řadě elegantní design. Tato značka má ve své…
Zobrazit příspěvekNáš kolega Míra si pro nás připravil poznatky o jízdě a nošení batohu Epic 12 od švédské značky USWE. A tady jsou.
Zobrazit příspěvekKvalita prověřená časem
Pouze ověřené produkty
Poradíme vám s výběrem
V zázemí dvou prodejen
Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
Odpovíme do 24 hodin
Proč je výhodné vytvořit si u nás účet?
To se stane i těm nejlepším. Vložte svou e-mailovou adresu, kterou používáte na Koloshop.cz, a my Vám na ni pošleme odkaz pro vytvoření nového hesla.
Na email jsme odeslali potvrzovací email. Otevřete jej, klikněte na potvrzovací odkaz a můžete jít nakupovat.
zákaznická podpora
417 532 677Po - Pá: 9:00 až 17:30 hod.
info@koloshop.cz
Odpovíme do 24 hodin
v pracovní době
Pro zjištění stavu objednávky se přihlašte do svého profilu, nebo vyplňte tento formulář